قبل از سلب امتیاز شدن سیم كارت

حتما شماره اكانت های خویش را تغییر دهید!

حتما شماره اكانت های خویش را تغییر دهید! كارا پیام: اگر از خط تلفن همراه خود به مدت طولانی استفاده نكرده اید، پیش از سلب امتیاز و واگذار شدن سیم كارت، حتما شماره ثبت نامی خویش را در شبكه های اجتماعی تغییر داده و به اطلاع دوستانتان برسانید.


به گزارش كارا پیام به نقل از ایسنا، آمارهای عرضه شده گویای آن می باشد كه از میان سیم كارت های به فروش رسیده و فعال كشور تعداد زیادی خاموش هستند. این در شرایطی است كه نامبرینگ، یك ثروت ملی به حساب می آید و برهمین اساس كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به واسطه ی مصوبه ای، این حق را برای اپراتورها در نظر گرفت كه در صورت عدم استفاده مشتركان از سیم كارت ها، بعد از مدت 90 روز اپراتور بتواند به سلب امتیاز از آن بپردازد.
همینطور در صورتیكه مشتركان اپراتورهای همراه به موقع به پرداخت صورتحساب تلفن همراه خود اقدام نكنند، امكان دارد به رویه های قطع بدهی دچار شده و در صورتیكه این روند ادامه داشته باشد، می تواند به سلب امتیاز سیم كارت بینجامد؛ چونكه اپراتورها مجازند طبق ساختاری كه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر گرفته شده، با مشتركان بدهكار برخورد و خط آن ها را قطع كنند یا اگر این نپرداختن ها ادامه داشته باشد، به سلب امتیاز از خط اقدام نمایند.
در خطوط دائمی همراه اول، پیامك صورتحساب هر ماه، سوم تا چهارم ماه بعد برای كلیه مشتركان ارسال می گردد. مهلت پرداخت صورت حساب، هم ۲۱ هر ماه است. در صورت عدم پرداخت قبض طی دو دوره متوالی، ۷۲ ساعت مانده به مهلت پرداخت، اخطار قطع برای مشترك ارسال و بعد از آن در صورت عدم پرداخت بدهی، خط تلفن قطعِ یكطرفه ی آخر دوره خواهد شد. همینطور بعد از رسیدن صورت حساب میان دوره به ۸۰ درصد ودیعه، پیامك اطلاع رسانی ارسال و در ۱۰۰ درصد ودیعه، خط قطعِ یك طرفه ی میان دوره می گردد.
ودایع خطوط متفاوت بوده و هم اكنون برخی خطوط مشمول طرح افزایش سقف اعتبار قطع هستند. با عنایت به نوع قطع آخر دوره یا میان دوره، دو هفته تا یكسال بعد خط قطع دوطرفه می گردد. بلافاصله پس از قطع دو طرفه، نامه اخطار سلب امتیاز با مهلت یك ساله برای مشترك ارسال می گردد. درنهایت در صورت عدم پرداخت بدهی، بر مبنای مصوبه ۲۰۷ رگولاتوری خط سلب امتیاز می گردد.
در خطوط دائمی ایرانسل، مشتركان با ارسال یك پیامك بدون متن به شماره ۵۴۵۵ می توانند از خلاصه صورت حساب دوره گذشته آگاه شوند و هم برای دریافت صورت حساب با استفاده از ایمیل، وارد پورتال كنترل حساب اینترنتی (ecare) شده و گزینه دریافت قبض را انتخاب كنند و یا با ارسال پیامك بدون متن به شماره ۵۴۵۹، از دوره های آتی صورت حساب خویش را به صورت پیامكی دریافت نمایند.
در صورتیكه مبلغ صورت حساب برای كاربران دائمی ایرانسل، بیشتر از ۱۲هزار تومان باشد، قبض كاغذی به نشانی پستی مندرج در پرونده ارسال خواهد شد. همینطور مشتركان ایرانسل می توانند با استفاده از اپلیكیشن و نسخه تحت وب «ایرانسل من» همواره میزان كاركرد خط خویش را با جزئیات شفاف ملاحظه و از همان طریق نسبت به پرداخت صورت حساب به صورت اینترنتی اقدام نمایند.
بعد از صدور صورت حساب، در صورت تمام نشدن حد اعتبار موجود، كاربران تا روز ۲۸ ماه های فرد (فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن) مهلت پرداخت دارند. در صورت حساب های جدید، كاربران می توانند حداكثر تا سه دوره و تا مبلغ ۲۰ هزار تومان پرداخت را به تعویق بیندازند.
در صورتیكه مشترك تا مهلت مقرر صورت حساب را پرداخت نكند، بعد از چهار روز خط ایرانسل دائمی به صورت خودكار به حالت تعلیق یك طرفه درخواهد آمد. بعد از گذشت ۵۷ روز از تعلیق یك طرفه و عدم پرداخت مبلغ، خط به صورت خودكار به حالت تعلیق كامل (دو طرفه) درخواهد آمد. اگر بعد از گذشت ۱۴۰ روز از صدور صورت حساب (۵۱ روز پس از قطع دوطرفه)، مبادرت به تسویه حساب نشود، شركت ایرانسل مجاز است شماره تلفن همراه مشترك را از شبكه حذف و امتیاز مالكیت را سلب كند.
اما بررسی پرونده های ارجاعی به پلیس فتا نشان داده است كه خط تلفن همراه برخی مشتركان به علت عدم استفاده به مدت طولانی توسط مخابرات مسدود و به شخص دیگری واگذار شده است و آن شخص ناشناس هم با فعال كردن اكانت تلگرام این خطوط، به شماره تماس تمام دوستان و آشنایان ایشان پیام ارسال و ضمن درخواست پول و شارژ به تصاویر شخصی و همینطور چت های خصوصی موجود در اكانت تلگرام دسترسی یافته و از این امر سوءاستفاده كرده است.

كاربران باید توجه داشته باشند كه با توجه اهمیت حفظ امنیت در فضای مجازی، برای اكانت های خود در شبكه های اجتماعی مختلف و حتی ایمیل های شخصی حتماً از رمز دو مرحله ای استفاده كنند تا اگر سیم كارت آن ها گم و یا واگذار شد، افرادی كه به آن دسترسی پیدا می كنند نتوانند به اكانت ها دسترسی پیدا كنند.

بر این اساس مشتركان باید توجه داشت كه اپراتورهای مخابراتی در صورت سلب امتیاز سیم كارت، به حذف شبكه های اجتماعی فعال اقدام نخواهند كرد ازاین رو سفارش می گردد اكانت های خویش را با سیم كارت های فعال تولید كنید و اگر قصد واگذاری یا عدم استفاده به مدت طولانی از یك خط را دارید، حتماً شماره ثبت شده در اكانت خویش را پیش از آن كه خیلی دیر شود، تغییر دهید.



1397/04/19
13:37:30
5.0 / 5
4905
تگهای خبر: اپراتور , ایمیل , اینترنت , تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان