هوش مصنوعی به ساخت عطر دلخواه افراد كمك می نماید
كارا پیام: شركت IBM با همكاری یك استارتاپ فعال در حوزه تولید عطر، می خواهد یك دستگاه مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی بسازد تا بتواند عطر دلخواه افراد را تشخیص داده و آنرا به مرحله تولید برساند.
به گزارش كارا پیام به نقل از ایسنا، با عنایت به گسترش و افزایش كاربرد تكنولوژی های جدید همچون هوش مصنوعی در حوزه های مختلف نظیر تكنولوژی، خودروسازی و غیره، شركت های بسیاری هم اكنون در حال بهره گیری از هوش مصنوعی به منظور تولید بهینه و كم هزینه تر محصولات خود هستند.
شركت آی بی ام كه یكی از بزرگترین غول های تكنولوژی در جهان به حساب می آید، حالا اخیرا اعلام نموده است كه می خواهد با شركت Symrise به عنوان یكی از مشهورترین سازندگان عطر همكاری خویش را آغاز كند تا با بهره گیری از تكنولوژی های جدید نظیر هوش مصنوعی عطر دلخواه كاربران را شناسایی كند و بر مبنای فاكتورهای پیش رو، عطر موردنظر آنها را بسازد.
نحوه عملكرد این دستگاه جدید بدین صورت است كه فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بكار رفته در آن، هزاران فرمول و الگوریتم را كه با استفاده از سلیقه كاربران و افراد دریافت كرده است، تحلیل و بررسی می كند تا عطر جدیدی را كه همانند آن در بازار وجود ندارد، بسازد و تحویل مشتریان دهد.
این مساله می تواند تنوع گسترده ای را در بازارهای جهانی عطر تولید كند و نظر میلیون ها نفر از مشتریان محصولات آرایشی و بهداشتی را به سمت خود جلب نماید.
این دستگاه همینطور قادر خواهد بود مواد اولیه موجود در فرمول های قبلی ساخت عطر را كاهش و افزایش داده و جایگزین های بهتری را برای ساخت یك عطر و رایحه جدید بكار ببرد. پس از آنكه این رایحه توسط كارشناسان مربوطه با بازخوردهای مثبتی مواجه شود و درصد درستی از مواد مختلف در آن بكار رفته باشد، فرمول انتخابی برای تولید عطر به صورت انبوه انتخاب خواهد شد و رایحه مذكور به مرحله تولید خواهد رسید.
ثمره این همكاری احیانا مقرر است در اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی به مرحله تولید و عرضه به بازارهای جهانی برسد و انتظار می رود كه در كارخانه های عطرسازی خیلی از این تكنولوژی جدید استفاده و بهره گیری شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب