زارع پور:

به دنبال راه اندازی دولت هوشمند هستیم

به دنبال راه اندازی دولت هوشمند هستیم به گزارش کارا پیام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ما به دنبال راه اندازی دولت هوشمند هستیم، اظهار داشت: طبق شاخصهای جهانی، رتبه ایران از لحاظ میزان الکترونیکی شدن و استقبال خدمات، ۸۹ است؛ همینطور از لحاظ شاخص مشارکت الکترونیکی در رتبه ۱۱۸ هستیم که نشان دهنده مشارکت مردم در دولت الکترونیک است.


به گزارش کارا پیام به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور در جلسه علنی امروز(سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره ی عملکرد دستگاه های مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیک اظهار داشت: برای چابک کردن دولت و از بین بردن زمینه های فساد و تسهیل کار مردم در دستگاه های دولتی چاره ای جز حرکت به سمت الکترونیک کردن دولت نداریم.
به گفته وی، یکی ار موضوعات مورد تاکید رئیس جمهور که بصورت هفتگی پیگیری می کند، تحقق دولت الکترونیک است که با وجود همه تلاش ها صورت گرفته، وضعیت مطلوبی نداریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آمارهای جهانی اظهار داشت: طبق فاکتورهای جهانی، رتبه ایران از نظر میزان الکترونیکی شدن و استقبال خدمات، ۸۹ است؛ همین طور از نظر شاخص مشارکت الکترونیکی در رتبه ۱۱۸ هستیم که نشان دهنده مشارکت مردم در دولت الکترونیک است. البته در زمان رای اعتماد قول دادم که در ۴ سال دولت سیزدهم شاخص ها حداقل ۳۰ پله ارتقا پیدا کند که این کار به اهتمام تمام بدنه دولت نه فقط وزارت ارتباطات احتیاج دارد.
زارع پور با اعلان اینکه برای تحقق دولت هوشمند اقدامات زیادی انجام شده، اظهار داشت: ما مصوباتی در شورای عالی فناوری اطلاعات داشتیم که با مصوبه مجلس در بند و تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۱، کار عملیاتی تر شد و تکالیفی برای دستگاهها تعیین شد.
وی با اعلان اینکه ما بدنبال راه اندازی دولت هوشمند هستیم، اظهار داشت: در دولت الکترونیک، فرآیندهای معمول الکترونیکی بصورت غیرحضوری به انجام می رسد اما در دولت هوشمند اطلاعات همه بخش های دولت به یکدیگر متصل بوده و با هم به اشتراک می گذارند همین طور دستگاهها برمبنای نیاز مردم خدمات می دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در چنین شرایطی مردم می توانند بصورت شبانه روزی از خدمات دولت بهره گیرند. بر این اساس با هدف دولت هوشمند دستورالعمل نحوه راه اندازی پنجره واحد تصویب و در ۲۶ تیر ابلاغ گردید که برمبنای جزؤ ۴ آن اتصال پنچره واحد دستگاهها اجرائی می شود.
زارع پور افزود: در پنجره واحد سه سطح احراز هویت دیده شده که بر طبق نوع خدمات دستگاهها احراز هویت ها پیش بینی شده همین طور احراز هویت برای اشخاص حقوقی لحاظ شده و همه دستگاهها می توانند به آسانی به این پنجره واحد متصل شوند. مردم با یک دفعه احراز هویت به تمام خدماتی که در دولت الکترونیکی شده دسترسی پیدا کنند. در طول این مدت بیش از ۵.۵ میلیون نفر از این خدمات بهره برده اند.
وی افزود: بر اساس گزارش کمیسیون ۴ جزء پیش بینی شده که جزء اول تکلیف سازمان امور استخدامی است و فهرست خدمات پرکاربرد دستگاهها برای بهینه سازی ابلاغ گردیده و تکلیف دوم برعهده ما است که به معماری کلان و الزامات راه اندازی پنجره واحد برای دستگاهها مربوط است. تکلیف سوم مربوط به همه دستگاه های اجرائی کشور بوده که پنجره واحد خدمات را راه اندازی کنند و تکلیف چهارم هم پنجره ملی خدمات است که ۸ ماه زودتر به راه افتاده است.
زارع پور راه اندازی پنجره واحد دستگاهها را کار انرژی بر و زمان بری دانست و اظهار داشت: ۳۲ دستگاه باید پنجره واحد را راه اندازی کنند که حدود ۱۸ دستگاه بدون راه اندازی پنجره واحد خدماتشان را در پنجره ملی ارائه کردند و حدود ۳۱ دستگاه به این پنجره پیوستند همین طور ۸۵ دستگاه نزدیک به ۲ هزار خدمت را باکیفیت های مختلف و متنوع ارائه می کنند.




منبع:

1401/06/29
12:08:47
5.0 / 5
425
تگهای خبر: الكترونیك , خدمات , فناوری , فناوری اطلاعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان