خدمات حوزه مالیات در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چیست؟
به گزارش کارا پیام، دولت، برای تأمین هزینه خدمات عمومی، فراهم کردن رفاه و پیشبرد طرح های ملی نیازمند دریافت مالیات از مردم است و طیف گسترده ای از مردم در طول حیات و یا حتی بعد از مرگ، با مبحث پرداخت مالیات مواجهند.
به گزارش کارا پیام به نقل از ایسنا، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند که به نشانی www.my.gov.ir در دسترس عموم قرار داشته و خدمات الکترونیکی حوزه مالیات در چارچوب «درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی» بدون داشتن رجوع حضوری و با یک مرتبه احراز هویت به مودیان ارائه می شود. طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، این خدمات شامل ۱۹ مورد است که اهم آنها عبارتند از:
سامانه های دریافت و پردازش اظهارنامه: سامانه دریافت و پردازش اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، سامانه دریافت و پردازش اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک، سامانه دریافت و پردازش اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی، سامانه دریافت و پردازش اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی که امکان دریافت و ارسال اظهارنامه الکترونیکی برای مودیان را فراهم می سازند.
اعتراضات و شکایات: سامانه رسیدگی به اعتراضات مودیان مالیاتی و سامانه رسیدگی به شکایات مودیان مالیاتی که در سامانه اعتراضات، مودیان حقیقی و حقوقی نسبت به اوراق مالیاتی در مهلت قانونی مقرر می توانند اعتراض خویش را به صورت الکترونیکی ثبت کنند. هم چنین در سامانه شکایات، مودیان می توانند شکایت را جهت رسیدگی توسط دادستانی انتظامی مالیاتی به ثبت برسانند.
شیوه استرداد مالیات: استرداد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده که به ارائه درخواست استرداد توسط مودی از راه وب گاه مالیات بر ارزش افزوده می پردازد. این خدمت به صورت ۲۴ ساعت در هفته و به صورت مجانی ارائه می شود.
مالیات ارث: اظهارنامه الکترونیک ارث هم جمله خدماتی است که مودیان مالیاتی بعد از ثبت نام الکترونیکی و دریافت نام کاربری و کلمه عبور، می توانند نسبت به تکمیل اظهارنامه و ارسال آن اقدام نمایند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب