مایكل آلبرز، مدیر ارشد محصولات ارتباطی در Oath (زیرمجموعه شركت ورایزن كه AOL زیر نظر آن است) این چنین توضیح داده است: "AIM با ورود به تكنولوژی های دیجیتال جدید، موجب تغییرات فرهنگی زیاد شد. اما شیوه ارتباطی در این روز ها عمیقاً تغییر كرده است." در ماه مارس، AOL دسترسی به AOL Instant Messenger را برای سرویس گیرندگان چت شخص ثالث قطع كرده است و كم كم برای خاموشی دائمی آماده می شود. سخت است كه تصور كنیم، افرادی همچنان از سرویس AIM استفاده می كنند، به همین دلیل قطع دسترسی یا خاموش كردن همیشگی سرورها، احتمالا باعث ایجاد تغییرات خاصی نخواهد شد.
AIM یكی از اولین پیام رسان های فوری بود كه در دهه پایانی نود و اوایل 2000 به طور گسترده مورد استفاده قرار میگرفت. اما با گسترش
تلفن های
هوشمند، همه چیز تغییر كرده است. پیام رسان های متنی، جای برنامه های پیام رسان كامپیوتری را گرفته اند و روز به روز شبكه های اجتماعی مانند اسنپ چت و اینستاگرام فراگیرتر می شوند. شركت هایی مانند فیسبوك كه پیام رسانی مانند واتساپ و شبكه های اجتماعی مانند فیسبوك و اینستاگرام را در اختیار دارند، در حدود چند میلیارد كاربر دارند. با این اوصاف دیگر جایی برای پیام رسان های قدیمی مانند AIM باقی نمی ماند.
AIM اولین برنامه برنامه ای نبود كه قربانی تغییرات دنیای مدرن شد.
مسنجر MSN در سال 2014 بسته شد. یاهو
مسنجر نیز سال گذشته تعطیل شد (اگرچه یاهو سرویس پیام رسان جدیدی با همان نام راه اندازی كرد). با ورودی گوشی های
هوشمند پیشرفته به دنیای ما، استفاده از این پیام رسان ها كمتر و كمتر شد، اما باز هم لحظهی خداحافظی برای همیشه، با این برنامه های خاطره انگیز و دوست داشتنی بسیار سخت خواهد بود.