ترافیك مرسولات پستی در سراشیبی كاهش

ترافیك مرسولات پستی در سراشیبی كاهش به گزارش كارا پیام آمار ترافیك مرسولات پستی از بیشتر از ۶۷۲ میلیون در سال 1394 به ۲۷۶ میلیون امسال رسیده است كه نشان دهنده رشد منفی ترافیك مرسولات پستی است و شاید مهم ترین عامل آن، توسعه ارتباطات الكترونیكی باشد.


به گزارش كارا پیام به نقل از ایسنا، محیط پست در خلال دو دهه ی اخیر تغییرات زیادی داشته و همان گونه كه مسئولان معتقدند جنبه های زیست اجتماعی بشر گرفتار تغییرات زیادی شده و بخش سنتی پست را گرفتار تغییراتی كرده است. هم چنین ظهور فناوری های جدید الكترونیكی و همه گیر شدن اینترنت و تلفن همراه در كنار مقررات زدایی در عرصه پست، تاثیری عمیق بر سازمان های پستی گذاشته و حضور پست را در بخش های سنتی كمرنگ تر كرده است.

لزوم تعریف ماموریت های جدید برای پست
آمار عرضه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاكی می باشد كه در سال 1394، ترافیك مرسولات پستی ۶۷۲ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۸۷ بوده است. این عدد در سال 1395 به ۴۹۵ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۱۱۱ و در سال 1396 به ۴۷۶ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۵۵۹ رسیده است. اما مطابق آخرین آمار منتشره از ترافیك مرسولات پستی تا تاریخ ۳۰ آذر 1397، این عدد به ۲۷۶ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۳۹۴ رسیده است. این مورد نشان دهنده كاهش چشمگیر ترافیك مرسولات پستی طی چهار سال اخیر است.


از طرفی، پست در دنیا به جهت نیاز مردم، ماموریت های جدیدی را برای خود تعریف كرده است. چونكه هم اكنون شاید كمتر كسی از ارسال نامه برای رساندن پیام خود به مخاطب استفاده نماید و این سبب شده مرسولات پستی محدود به فرستادن كالا شود و همین مبحث تا حد زیادی باعث كاهش مرسولات پستی شده است. بنابراین و از آن جا كه با توسعه شبكه های ارتباطی، سهم پست در حال كاهش است، برپایه تاكید اتحادیه جهانی پست و با عنایت به زیرساخت های موجود، پست باید ماموریت های جدیدی برای خود بوجود آورده و به سه بعد فیزیكی، الكترونیكی و بعد مالی برسد.
درواقع با اشاره به تهدیدها و فرصت های عرصه فناوری اطلاعات، آینده پست وابسته به واكنش درست به گستره وسیع الكترونیكی است، چونكه در دوره اخیر خیلی از كسب و كارهای سنتی یا از بین رفته اند و یا كمتر اثری از آنها وجود دارد. پست هم همان گونه كه ادعا دارد، تلاش كرده در كنار سایر اقدامات به كسب وكارهای الكترونیكی توجه ویژه ای داشته باشد كه توسعه سیستمی توزیع محصولات پستی، توسعه سیستم همراه نامه رسان، توسعه سامانه مدیریت تجارت الكترونیك و راه اندازی صندوق های هوشمند پستی معابر بخشی از اقدامات شركت پست در سال های گذشته بوده است.
با این حال، همان گونه كه حدودا بخش اعظمی از كسب وكارهای سنتی با توسعه ارتباطات الكترونیك به سمت الكترونیكی شدن رفته اند و كسب وكارهایی كه نتوانستند این مسیر را به درستی طی كنند، عرصه ی رقابت را به رقبای الكترونیكی خود واگذار كردند، این مورد نشان داده است با گذر زمان، شركت ها باید به عرضه محصولات مطابق با فناوری های جدید بپردازند تا از این قافله عقب نمانند.



1397/12/01
14:44:00
5.0 / 5
4872
تگهای خبر: الكترونیك , اینترنت , تجارت الكترونیك , تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان