سایت های خارجی آمازون در لیست فروشندگان اجناس تقلبی
کارا پیام: شماری از وب سایت های خارجی آمازون به سبب عرضه اجناس تقلبی در آنها، در لیست سالانه دولت آمریکا از بازارهای بدنام قرار گرفتند.
به گزارش کارا پیام به نقل از ایسنا، دفتر نماینده تجاری آمریکا بازنگری ۲۰۲۰ خود از بازارهای بدنام را منتشر نمود. این لیست دربرگیرنده سایت های تجارت الکترونیکی است که تصور می رود فروش اجناس تقلبی را تسهیل کرده و در کارهای نقض یا سرقت مالکیت معنوی دست دارند.
سایت های آمازون در انگلیس، آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا در این گزارش نام برده شده اند. در شکایتها مقابل سایت های خارجی آمازون ادعا شده که پروسه حذف اجناس تقلبی از سایت آمازون بسیار کند است حتی برای شرکتهایی که در برنامه پشتیبانی از برند عضویت دارند. همین طور گفته شده که آمازون فروشندگان دیگری که در فروشگاه اینترنتی این شرکت فعالیت دارند را بررسی نمی کند و مشخص نمی کند که چه کسی کالاهای عرضه شده را به فروش می رساند.
آمازون گزارش دفتر نماینده تجاری آمریکا را که شامل سایت آمریکایی آمازون نبود، رد کرده و به برنامه ها و ابزارهای گسترده ای اشاره نمود که برای مقابله با عرضه اجناس تقلبی طراحی شده اند.
سخنگوی آمازون به شبکه سی ان بی سی اعلام نمود قرار گرفتن آمازون در این گزارش، ادامه انتقام جویی شخصی از آمازون است و هیچ چیز بیش از یک شیرین کاری ناامیدانه در ایام پایانی دولت نیست. آمازون بیش از سایر نهادهای خصوصی برای مبارزه با کالاهای تقلبی تلاش نموده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مکررا از آمازون و جف بزوس، مدیرعامل این شرکت در دوران ریاست جمهوری چهار ساله اش انتقاد کرده است. بزوس مالک واشنگتن پست است که ترامپ از آن بابت پوشش نامطلوب دولتش انتقاد کرده است. آمازون همین طور ادعا کرده است به سبب حملات از طرف ترامپ مقابل آمازون و شخص بزوس، نتوانست برنده قرارداد رایانش ابری پنتاگون که ۱۰ میلیارد دلار ارزش داشت، شود.
سایت های آمازون برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به لیست بازارهای بدنام دفتر نماینده تجاری آمریکا وارد شدند.
آمازون تلاشها برای مقابله با عرضه اجناس تقلبی را با رشد فروش کالاهای شرکتهای دیگر در این فروشگاه اینترنتی افزایش داده است. این بازار حالا بیش از نیمی از فروش آمازون را تشکیل می دهد و میزبان میلیونها جنس عرضه شده از طرف شرکتهای دیگر است.
اگرچه این بازار بخش مهمی از کسب وکار آمازون است، اما با شماری از مسائل در رابطه با فروش اجناس تقلبی، غیرمطمئن و تاریخ گذشته روبرو شده است. آمازون در سال ۲۰۱۹ رصد کالاهای تقلبی را بعنوان یک عامل ریسک در اظهارنامه سالانه اش شروع کرد.
بر اساس گزارش شبکه CNBC، این شرکت عرضه کنندگان اجناس تقلبی را مورد پیگیرد قانونی قرار داده و برنامه های مختلفی را برای شناسایی فروش اجناس تقلبی به اجرا گذاشته است. واحد جرایم تقلبی آمازون که در ژوئن افتتاح شد و از دادستانهای سابق فدرال، بازرسان و مفسرین دیتا تشکیل شده است، سایت این شرکت را برای شناسایی کارهای کلاهبرداری کاوش می کند.
منبع: كارا پیام
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب