قائم مقام معاونت اجتماعی قوه قضائیه:

استفاده از سامانه های الكترونیكی، راهبردی در حوزه جلوگیری از جرم است

استفاده از سامانه های الكترونیكی، راهبردی در حوزه جلوگیری از جرم است قائم مقام معاونت اجتماعی قوه قضائیه اظهار داشت: پاسخگویی، ارتقای شفافیت و استفاده از سامانه های الکترونیک همچون راهبردهایی هستند که در طرح تحول قوه قضاییه در حوزه پیشگیری آمده است و همه این موارد و راهبردها در این جهت است تا جرم، اتفاق نیفتد.



به گزارش کارا پیام به نقل از معاونت اجتماعی قوه قضائیه نشست مشترک قائم مقام معاونت اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای «ارتقای آگاهی حقوقی جامعه با استفاده از ظرفیت اپراتورها در کشور» برگزار شد.

در ابتدای جلسه، رضا مسعودی فر ضمن تاکید برضرورت آگاهی بخشی و ارتقای دانش حقوقی نزد مردم، اظهار داشت: پاسخگویی، ارتقای شفافیت و استفاده از سامانه های الکترونیک همچون راهبردهایی هستند که در طرح تحول قوه قضاییه در حوزه پیشگیری آمده است و همه این موارد و راهبردها در این جهت است تا جرم، اتفاق نیفتد.

وی در ادامه به سه گام پیشگیری، اشاره نمود و اظهار داشت: نخستین و مهم ترین گام پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی است که آگاهی بخشی حقوقی به مردم، یک مرحله اساسی و اثرگذار در این نوع پیشگیری است.

مسعودی فر ضمن اشاره به لزوم انتقال دانش فنی حقوقی به مردم به منظور جلوگیری از وقوع جرم، اضافه کرد: گام دوم پیشگیری، وضعی است تا فرصت ارتکاب جرم از مجرم سلب شود.

این مقام مسئول گام سوم را پیشگیری های حقوقی- قضایی دانست و خاطرنشان کرد: آن چه در این گام مردم مهم می باشد، تناسب جرم و مجازات است که می تواند به باز اجتماعی کردن مجرم کمک نماید. آگاهی مردم از حقوق خود در رفتن به دستگاه قضایی هم بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی با یادآوری اقدامات صورت گرفته در بخش هایی که به آن اشاره شد، اظهار داشت: در بحث مشارکت با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از نیازمندی های حقوقی سازمان آغاز کرده و تا حصول نتیجه مطلوب به فعالیت خود در آگاهی بخشی به مردم ادامه می دهیم.

مسعودی فر افزایش به دانش حقوقی جامعه را حائز اهمیت فراوان توصیف کرد و اظهار داشت: درتلاش ما برای ارتقای آگاهی حقوقی جامعه با استفاده از ظرفیت اپراتورها، اگر یک مورد هم سبب پیشگیری از تضییع حق مردم شود برای این معاونت پرارزش خواهد بود.

وی خطاب به رئیس سازمان تنظیم مقررات اظهار داشت: همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی زمینه را برای تسریع در امر آگاهی بخشی جامعه فراهم می آورد.

در ادامه این جلسه حسین فلاح رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این مطلب که مبحث پیشگیری بحث مهمی است، خاطرنشان کرد: اگر بهترین فرد در حوزه کاری خود باشیم باز هم احتیاج به ارتقای دانش نزد هر فرد احساس می شود.

وی به ضرورت تسریع ایجاد تفاهم میان معاونت اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در زمینه ایجاد بستر آگاهی بخشی به جامعه، اظهار داشت: به نظر می آید اطلاع رسانی از راه پیامک بسیار موثر بوده اما، این بخش ملاحظاتی را هم برای ما به وجود می آورد.

معاون وزیر ارتباطات ضمن اشاره به انبوه شکایات مردمی در سامانه ۱۹۵ از ارسال پیامک های تبلیغاتی اضافه کرد: در این راستا این سازمان مجبور به قطع سیمکارت های ارسال پیامک انبوه شد. در جهت همکاری این سازمان با شما، قادر هستیم در هر بار ۵۰ میلیون پیامک آگاهی رسان با محتوای آموزشی ارسال نماییم.

این مقام مسئول با تکیه بر حساسیت مردم نسبت به ارسال پیامک های تبلیغاتی و دولتی، خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد مردم از حقوق خود در رفتن به محاکم قضایی آگاه نیستند. بنابراین این آمادگی نزد این سازمان وجود دارد تا در این حوزه با این معاونت همکاری نزدیک داشته باشیم.

در ادامه این نشست اکبر تهرانی دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی معاونت پیشگیری قوه قضاییه، در اشاره به توانمندی های این معاونت در همکاری با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خاطرنشان کرد: این معاونت آمادگی دارد آموزش های حقوقی، خانواده و فضای مجازی را به کارکنان سازمان تنظیم مقررات عرضه کند.

وی تصریح کرد: محتوای پیامک ها هم با نظر کارشناسان به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات ارسال خواهد شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ۱۳۸۲ و با استناد به ماده هفت قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجمیع معاونت امور مخابراتی این وزارت خانه و اداره کل ارتباطات رادیوئی تاسیس شد. هدف از ایجاد این سازمان ایفای اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است تا بعنوان نهاد نظارتی زمینه رقابتی شدن بازار عرضه خدمات مخابراتی و بالا رفتن کیفیت خدمات ارتباطی را فراهم آورد. اداره دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و نظارت بر اجرای مصوبات آن هم از دیگر وظایف مهم این سازمان است.




1400/02/30
13:01:04
5.0 / 5
1212
تگهای خبر: اپراتور , الكترونیك , پیامك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان