روی رقیب جدید توییتر حساب نکنیم؟

روی رقیب جدید توییتر حساب نکنیم؟ به گزارش کارا پیام، بنا بر جدید ترین داده های منتشره، ˮتردزˮ (Threads) اینستاگرام که بعنوان رقیب جدید توییتر راه اندازی شده، گرفتار افول شده است.



به گزارش کارا پیام به نقل از ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه در مقاله ای ضمن اشاره به داده های شرکت "سنسور تاور" نوشت: تعداد کاربران فعال روزانه "تردز"، در هفته دوم فعالیت این اپلیکیشن، به ۱۳ میلیون نفر کاهش پیدا کرد که کاهش ۷۰ درصدی در مقایسه با رکورد هفتم ژوییه بود. در مقابل، کاربران فعال روزانه توییتر، حدود ۲۰۰ میلیون نفر است. با توجه به این روند نگران کننده، هنوز خیلی زود است که "تردز" را به حساب نیاوریم.

بر اساس معیارهای دیگر، این اپلیکیشن همچنان به جذب کاربر و نفوذ خود در بازارهای جهانی ادامه می دهد که به مرور می تواند میزان استفاده از این اپلیکیشن را تقویت کند؛ بخصوص اگر خصوصیت های "تردز" بهبود پیدا کند.

انتظار می رفت اپلیکیشن جدید در ایام نخست خود که کاربران در آن حساب بوجود آورده و دوستانشان را پیدا و دنبال می کردند، آمار استفاده خیره کننده ای داشته باشد. همان گونه که "تازگی"، عادی می شود، مشاهده کاهش تعداد کاربران فعال غیرعادی نیست چونکه کاربران به عادت های قدیمی خود برمی گردند و همزمان، به این تصمیم می رسند که اپلیکیشن جدید را چطور در برنامه های روزانه خود جای دهند.

بعلاوه، مدیران شرکت متا (مالک اینستاگرام و تردز) گفته اند که برای کاهش احتمالی برنامه ریزی کرده اند و این کاهش استفاده را نگران کننده نمی دانند. "تردز" هنوز خیلی جدید و ناقص است و نمی توان هیچ گونه تصمیمی در مورد سرنوشت نهایی آن گرفت. آیا امکان دارد این رکوردشکنی اولیه "تردز" باشد که تغییر روند داده است؟ مطمئنا همینطور است اما همینطور امکان دارد "تردز"، قاتل واقعی توییتر یا یک موفقیت سطح متوسط باشد. فعلاً قضاوت در اینباره خیلی زود است.

"تردز" که پنجم ژوییه (۱۴ تیر) در بازارهای جهانی بجز اتحادیه اروپا راه اندازی گردید، در اولین روزهای فعالیتش بیشتر از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرد و رکوددار سریع ترین اپلیکیشن در رسیدن به این نقطه عطف شد و طبق آمار شرکت تحقیقاتی data.ai، بالاتر از بازی "پوکمون گو" ایستاد. "تردز" در سه روز نخست فعالیت، ۱۸.۳ درصد کاربر فعال روزانه توییتر معادل ۵۴.۴ میلیون نفر از ۲۹۸ میلیون کاربر توییتر را داشت. این اپلیکیشن تا هفته گذشته، همچنان حدود یک پنجم از کاربران فعال هفتگی توییتر را داشت.

نصب اپلیکیشن "تردز"، در ۹ ژوییه به اوج رسید و ۲۴.۵ میلیون نفر در سطح جهانی این اپلیکیشن را در دستگاههای اندروید و iOS دانلود کردند اما با فروکش هیاهوی اولیه، تعداد دانلودهای روزانه کاهش پیدا کرد اما در چند روز گذشته بالای یک میلیون دانلود بوده و از ۱.۷۶ میلیون دانلود در ۱۶ ژوییه، تا ۱.۰۶ میلیون دانلود تا ۲۰ ژوییه، متغیر بوده است. هر اپلیکیشن جدیدی در بازار از مشاهده چنین آماری به خود خواهد بالید اما شاید باید در رابطه با "تردز"، قضاوت سخت گیرانه تری داشت چونکه این پلت فرم از مزیت پیوند با اینستاگرام و منابع گسترده شرکت متا برخوردار بوده است.

طبق برآورد شرکت Data.ai، این اپلیکیشن تابحال ۱۸۵.۳۲ میلیون دانلود جهانی داشته است.

یک نکته مهم دیگر آن است که "تردز" هنوز درحال رشد در بازارهای موبایل نوظهور است. آمریکا سومین بازار بزرگ "تردز" است و تا ۱۷ ژوییه، "تردز" در هند و برزیل، تعداد نصب بیشتری داشته و به ترتیب ۶۰.۱ میلیون و ۴۰.۲ میلیون نصب در مقایسه با ۲۷.۸ میلیون دانلود در آمریکا بوده است. بنابراین است که بررسی شرکت "سیمیلار وب" که کاهش مدت استفاده کاربران اندروید آمریکایی از تردز را نشان می دهد، بازگوکننده همه ماجرا نیست.

هر چند آمار استفاده از "تردز" امکان دارد همان گونه که داده های "سنسور تاور" نشان می دهد، فعلاً کاهش پیدا کرده باشد اما آمار استفاده در ایام نخست "تردز"، پتانسیل این اپلیکیشن بعنوان رقیب توییتر را بارز می کند.

بعلاوه آن چه سبب کاهش استفاده از "تردز" شده، امکان دارد ناامیدی از مفهوم آن نباشد بلکه مجموعه امکاناتش در مقایسه با توییتر باشد. "تردز" که به صورت عمومی قابل دسترس شده است هنوز در مرحله آزمایشی بتا بوده و یک اپلیکیشن نیمه کامل است و فاقد خصوصیت هایی مانند تایم لاین زمانی، دنبال کردن فید، امکان مشاهده لایک های خود، یک نسخه وب کاملا کاربردی، یک دکمه ویرایش، پشتیبانی از چندین حساب و موارد دیگر است که کاربران می خواهند یک سرویس میکرووبلاگ نویسی داشته باشد. این خصوصیت ها در دست توسعه هستند.

همچنین یک فرهنگ آنلاین وجود دارد که تمایل بیشتری به آزمایش اپلیکیشن های جدید دارد؛ خواه رقبای توییتر نظیر "تردز" و بلو اسکای باشد یا رقبای ردیت، مانند لمی و کبین یا راه های جدید برای شبکه اجتماعی مانند تیک تاک به جای مدل قدیمی فیسبوک باشد. بعلاوه، برای موفقیت "تردز"، لازم نیست توییتر کاملا شکست بخورد. کاربران می توانند بین آنها انتخاب کنند یا اینکه بخواهند از هر دو اپلیکیشن استفاده نمایند.

بر اساس گزارش وبسایت تِک کرانچ، گفته می شود متا سابقه خوبی در راه اندازی اپلیکیشن های جدید موفق ندارد و حدودا همه اپلیکیشن هایی را که به جای خریدن، ساخته است، بعد از چند سال تعطیل کرده است. "تردز" امکان دارد روزی به اپلیکیشن دیگری تبدیل گردد که به گورستان اپلیکیشن های متا اضافه می شود. اما در این فاصله، این اپلیکیشن ۱۱۶ میلیون کاربر داشته و هنوز با نابودی، فاصله بسیاری دارد.




1402/05/03
08:00:52
5.0 / 5
356
تگهای خبر: آنلاین , اپل , اپلیكیشن , اندروید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان