در نشست خبری شش سالگی شاتل موبایل اعلام شد؛
فاز سوم خدمات سیم کارت هوشمند به سبد محصولات شاتل اضافه می شود
به گزارش کارا پیام، فاز سوم خدمات سیمکارت هوشمند، ترابرد شماره و خدمات 5G به سبد محصولات شاتل موبایل اضافه می شود.
به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، مدیرعامل شاتل موبایل از پایان فاز آزمایشی و عرضه رسمی خدمات نسل پنجم تلفن همراه (۵G)، VoLTE، راه اندازی فاز سوم خدمات سیم کارت هوشمند، عرضه فاز دوم خدمات همگرای ثابت و سیار، امکان ترابرد شماره به شاتل موبایل و صادرات فناوری، به عنوان برنامه های پیش روی این اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور آگاهی داد.
آرش کریم بیگی در نشست خبری به مناسبت ششمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل با بیان این مطلب اظهار داشت: خلق تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC)، بهبود مداوم تجربه مشتری و تکمیل سبد محصول و پوشش جغرافیایی، از با اهمیت ترین استراتژی های تاسیس شاتل موبایل بوده است.
تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور
مدیرعامل شاتل موبایل اظهار داشت: این اپراتور به عنوان دارنده پروانه بهره بردای اپراتور تلفن همراه Full MVNO از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نخستین و تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور است که بتازگی به شرکت "دانش بنیان نوآور" نیز ارتقا پیدا کرده است.
کریم بیگی اضافه کرد: شاتل موبایل در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ موفق شد موافقت اصولی خودرا از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کند. در دی ماه ۱۳۹۵ با اولین اپراتور میزبان، قرارداد منعقد گردید.
به گفته وی، این اپراتور در اسفند ماه ۱۳۹۵ پروانه نوع اول را از رگولاتوری گرفتن کرده و در همان ماه، با پایان عملیات فنی پیاده سازی هسته مستقل شبکه و اتصال به نخستین اپراتور میزبان، سیمکارت های تست را به رگولاتوری تحویل داد. بعد از آن و در تیر ماه ۱۳۹۶ شبکه تلفن همراه شاتل موبایل بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت و در نهایت در شهریور ماه ۱۳۹۶ بصورت رسمی سیمکارت های این اپراتور به بازار ارتباطات کشور ارائه شد.
دستیابی به فناوری OTA برای نخستین بار در ایران
مدیرعامل شاتل موبایل اظهار داشت: در اسفند ۱۳۹۶ اتصال هسته شبکه شاتل موبایل به دومین اپراتور میزبان صورت گرفت و تیم فنی شاتل موبایل برای نخستین بار در ایران به تکنولوژی سیم OTA در خرداد ۱۳۹۷ رسیدند. در آذر ۱۳۹۷ خدمات همگرایی ثابت و سیار را برای اولین بار در ایران و با همکاری شاتل راه اندازی کردیم و در آخر همان سال سرویس نوآورانه شاتل موبایل پلاس ارائه شد.
به گفته کریم بیگی، ارائه سرویس گیم رایگان بازیلی، ارائه اشتراک رایگان نماوا به شاتل موبایلی ها و بهره برداری آزمایشی از «سیم کارت هوشمند» برای نخستین بار در ایران از اقدامات انجام شده در سال ۹۸ بود. شاتل موبایل در تیر ماه سال ۱۳۹۹ برای نخستین بار در ایران سیمکارت سازمانی با برند اختصاصی را عرضه نمود و در شهریور همان سال نیز به سومین اپراتور میزبان متصل شد.
عرضه آنلاین سیمکارت هوشمند با IP ثابت
او اظهار داشت: راه اندازی سرویس انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان بر بستر USSD برای نخستین بار در ایران و دانش بنیان شدن شاتل موبایل به عنوان تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ بود. در سال ۱۴۰۱ امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان بوسیله پنل سیستم مدیریت حساب اینترنتی و عرضه آنلاین سیمکارت هوشمند با IP ثابت برای نخستین بار در ایران برقرار شد. از طرف دیگر انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان بوسیله اپلیکیشن و اضافه شدن سرویس پیامک خدماتی به سبد محصول شاتل موبایل میسر شد.
راه اندازی آزمایشی ۵G
مدیرعامل شاتل موبایل اشاره کرد: فاز اول عرضه خدمات مبتنی بر نسل پنجم تلفن همراه (۵G) بصورت آزمایشی در خرداد ماه ۱۴۰۲ افتتاح شد و در مرداد ماه نوع گواهی دانش بنیان شاتل موبایل به شرکت دانش بنیان نوآور ارتقا یافت.
کریم بیگی پس از راه اندازی آزمایشی فاز اول ۵G در خرداد ماه امسال، از راه اندازی آزمایشی فاز دوم نسل پنجم تلفن همراه در کل کشور و فاز آزمایشی Device-OTA ساخت شاتل موبایل آگاهی داد.
سیم کارت هوشمند؛ برای نخستین بار در ایران و دنیا
آرش کریم بیگی درباره ی نحوه خلق و تکامل سیمکارت هوشمند شاتل موبایل اظهار داشت: با بروز مشکلی فنی پس از دریافت خدمات از دومین اپراتور میزبان، بدنبال خرید و پیاده سازی راهکار هایی از شرکت های خارجی بودیم اما با مشکل تحریم و در نتیجه عدم سرویس دهی به شاتل موبایل مواجه شدیم و تصمیم گرفتیم خودمان به این تکنولوژی برسیم و در نهایت به تکنولوژی SIM OTA/AOTA Over The Air Command رسیدیم.
او اضافه کرد: ارتباط با سیمکارت در هر لحظه و هر مکان، فرمان دادن به سیمکارت و نصب و بروزرسانی اپلت روی سیمکارت از کاربردهای تکنولوژی OTA سیمکارت است که در نهایت با خلاقیت و نوآوری، به ایده انحصاری "سیمکارت هوشمند" رسیدیم و آنرا با موفقیت به بازار ارتباطات معرفی کردیم. بگفته کریم بیگی، از خاصیت های این تکنولوژی می توان به کنترل کیفیت سرویس اپراتور و تحلیل کیفی شبکه بر پایه موقعیت مکانی اشاره نمود و با ترکیب تجربه مشتری و هوشمندی، "سیم کارت هوشمند همیشه بهترین پوشش را برای مشترک بصورت هوشمند و خودکار انتخاب می کند"، علاوه بر این، امکان انتخاب دستی شبکه از طرف مشترک هم بوسیله کد دستوری #۸*۱*، مدیریت حساب اینترنتی و اپلیکیشن "شاتل موبایل من" فراهم گشته است.
راه اندازی موبایل کانکت برای نخستین بار در ایران
مدیرعامل شاتل موبایل همین طور از راه اندازی سرویس موبایل کانکت برای اولین بار در ایران آگاهی داد و اظهار داشت: با فناوری موبایل کانکت، امکان احراز هویت، مدیریت سطح دسترسی، مجوزدهی و تطبیق هویت بوسیله سیمکارت برای خدمات بانکی، دولت همراه و یا سازمان ها و شرکت های بزرگ فراهم گشته است. بگفته وی پروسه استفاده بسیار ساده بوسیله سیمکارت، امنیت بالا نسبت به سایر روش های احراز هویت، استفاده از اطلاعات دستگاه و شبکه برای تایید شناسه و جلوگیری از کلاهبرداری، تایید و صدور مجوز سریع برای عملیات و انجام عملیات بانکی حتی بدون نیاز به رمز یک بار مصرف، از خاصیت های این سرویس محسوب می شود.
دستاوردها
کریم بیگی دستاوردهای شاتل موبایل را تنها Multi MNO کشور، بزرگترین MVNO ایران و منطقه، طراحی، پیاده سازی و توسعه ایده نوآورانه «سیم کارت هوشمند» برای نخستین بار در ایران و دنیا، طراحی و پیاده سازی داخلی بیش از ۲۶ محصول فنی به عنوان "ساخت شاتل موبایل" و ارائه نخستین و تنها تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در کشور توصیف کرد.
مدیرعامل شاتل موبایل، به دست آوردن دانش فناوری مدیریت ازراه دور سیمکارت برای نخستین بار در ایران، نخستین عرضه کننده فناوری موبایل کانکت در ایران، تبدیل شدن به تنها اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور و نخستین عرضه کننده سرویس آی پی استاتیک روی سیمکارت در ایران را از دیگر دستاوردهای شاتل موبایل طی شش سال قبل برشمرد.
ویژگی های هسته شبکه مستقل شاتل موبایل
آرش کریم بیگی، از خاصیت های برتر هسته شبکه مستقل شاتل موبایل را پیاده سازی بستری با قابلیت Multitenacy، استفاده از SDN/NFV، از بین بردن وابستگی به سخت افزار خاص شرکت های بزرگ تولیدکننده تجهیزات شبکه موبایل، گسترش شبکه آسان در هر شرایطی و با تجهیزات عام، ارائه تجربه همگرایی خدمات FMC، بررسی و امکان توسعه سریع خدمات در عرصه های نوین M۲M و IoT، پشتیبانی و راه اندازی شبکه TDD-LTE، همگرایی بین خدمات سیار و ثابت شامل TDD-LTE، وای فای و ADSL و تلفن ثابت، پشتیبانی از VoBB، راه اندازی Converged BSS برای همگرایی نهایی در عرصه ثابت و سیار، امکان میزبانی از MVNOهای دیگر حتی اگر بر روی اپراتور میزبان دیگری باشند و توانمندسازی آنان بدون نیاز به ورود به حوزه فنی، امکان میزبانی از اپراتورهای دیگر در عرصه TDD-LTE و امکان پیاده سازی سرویس رومینگ با بهره گیری از تکنولوژی Multi-IMSI عنوان نمود.
خدمات ارزش افزوده؛ بدون کسر شارژ
وی اضافه کرد: از همان ابتدا اعلام کردیم که عرضه خدمات ارزش افزوده مبتنی بر کسرشارژ، باتوجه به تحقیقات بازار انجام گرفته، در استراتژی ما نیست و در مقابل قسمتی از خدمات ارزش افزوده و باشگاه مشتریان شاتل موبایل شامل خدمات دسترسی به فیلم و سریال، آموزش آنلاین، فروشگاه آنلاین، سلامت، سرگرمی و خدمات اقامتگاهی بصورت رایگان برای مشترکین سیمکارت های شاتل موبایل ممکن شده است.
بیش از ۴۰۰۰ نقطه فروش و خدمات بعد از فروش
مدیرعامل شاتل موبایل، سه سرویس سنتر اختصاصی، ۱۶۳ نماینده رسمی انحصاری، ۳۱ توزیع کننده استانی، ۱۵ توزیع کننده کشوری و ۳۹۷۹ نماینده فروش را همچون کانال های فروش و ارائه خدمات سیمکارت شاتل موبایل عنوان نمود و اظهار داشت: امکان فروش و خدمات غیرحضوری تلفنی فارسی و انگلیسی و امکان پشتیبانی از گویش و زبان های محلی با بیش از ۲۰۰ نیروی کارآزموده، مرکز تماس ۲۴ ساعته، پشتیبانی مشترکین بوسیله تلفن، چت، سیستم مدیریت حساب اینترنتی و اپلیکیشن، درخواست تماس معکوس با پیامک، ثبت پیام صوتی، مراجعه حضوری و یا پشتیبانی بوسیله رسانه های اجتماعی، فروش و خدمات آنلاین در وب شاپ و وب سایت شاتل موبایل با قابلیت انتخاب شماره، شماره تاریخ تولد، شماره رند، مودم و سیمکارت با آی پی ثابت، از دیگر کانال های فروش و ارائه خدمات سیمکارت های شاتل موبایل هستند.
به گفته آرش کریم بیگی، کانال های فروش شارژ و بسته شاتل موبایل نیز شامل سه سرویس سنتر اختصاصی، هفت کانال USSD، ۱۴ اپلیکیشن و وب سایت ممتاز خدمات بانکی، پرداخت و فروش شارژ، وب شاپ شاتل موبایل، اپلیکیشن مای شاتل موبایل، نزدیک بیش از ۴۰۰۰ نماینده فروش حضوری در سراسر کشور و مدیریت حساب اینترنتی "شاتل موبایل من" هستند.
او درباره ی ترکیب نیروی انسانی این اپراتور تلفن همراه کشور اظهار داشت: ۵۴ درصد از نیروی انسانی شاتل موبایل را خانم ها و ۴۶ درصد را آقایان می سازند که ۶۵ درصد آنها دارای مدرک کارشناسی، ۱۹ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ درصد دارای مدرک کاردانی و دیپلم و دو درصد دارای مدرک دکترا با میانگین سنی ۳۲ سال هستند.
روند رشد
به گفته آرش کریم بیگی، تعداد مشترکین شاتل موبایل در دومین سال راه اندازی تنها ۲۹ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت، ولی این روند در سال بعد به ۳۳ درصد رشد نسبت به سال قبل رسید و بعد از آن در سال ۹۹ با ۴۸ درصد، در سال ۱۴۰۰ با ۵۳ درصد و در سال ۱۴۰۱ با ۸۹ درصد رشد نسبت به سال قبل، روند افزایشی خودرا شدت بخشید.
مدیرعامل شاتل موبایل اظهار داشت: روند رشد سرانه مصرف دیتا به ازای هر مشترک در شبکه شاتل موبایل نیز در سال ۹۷ تنها ۲۰ درصد نسبت به سال قبلش رشد داشت، این عدد درسال ۹۸ نسبت به سال قبل خود به ۳۵ درصد رسید ولی در سال ۹۹ با ۵۵ درصد رشد، در سال ۱۴۰۰ با ۴۰ درصد رشد و در سال ۱۴۰۱ با ۷۳ درصد رشد، بهبود شایان توجهی یافت.
منبع: كارا پیام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب