منتفی شدن دریافت كارمزد؛
آمازون از ترس شکایت دریافت هزینه های اضافی را لغو کرد
کارا پیام: سخنگوی آمازون اعلام نمود این شرکت موضوع دریافت هزینه اضافی از خرده فروشانی که از سرویس حمل و نقل آمازون استفاده نمی کنند، را کنسل کرده است.
به گزارش کارا پیام به نقل از رویترز، این امر نشان میدهد غول خرده فروشی آنلاین روشی محافظه کارانه برای انجام عملیات هایش در بحبوحه افزایش تحقیقات آنتی تراست در پیش گرفته است. آمازون تصمیم داشت از یکم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی کارمزد ۲ درصدی جدیدی بر هر فروش محصول فروشندگان طرف ثالثی وضع کند که کالاهایشان را خودشان ارسال می کنند. این شرکت اعلام نموده بود کارمزد مذکور برای صیانت از آن محصول در مقابل هزینه های بالاتر دریافت می شود. اما حالا یک سخنگوی آمازون در این زمینه می گوید: بعد از بررسی های دقیق تصمیم گرفتیم برنامه دریافت کارمزد مذکور را اجرا نکنیم تا نظرات فروشندگان درباب آن روی طرح تاثیر نگذارد. تغییر برنامه های آمازون در حالی روی می دهد که شرکت با یک شکایت احتمالی از طرف کمیسیون فدرال تجارت روبرو است. کارمزد گفته شده روی هزاران فروشنده اعمال می شود که بوسیله Seller Fulfilled Prime (برنامه آمازون برای تضمین ارسال سریع کالا) محصولات خودرا می فروشند. این درحالی است که شرکت پروسه ارسال محموله را کنترل نمی نماید. پیش بینی می شد در ماه جاری و بعد از آنکه آمازون اعلام نمود امتیازاتی برای تسویه ادعاهای آنتی تراست مقابل خود ارائه نمی کند، کمیسیون فدرال تجارت شکایتی مقابل شرکت ثبت کند. این سازمان از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تحقیقات درباره ی آمازون را آغاز نموده است. آمازون به سبب ترجیح دادن محصولات خود بر فروشندگان دیگر در پلت فرم فروش آنلاین با انتقادات زیادی روبرو شده بود.
منبع: karapayam.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب