افزایش ۲۲ درصدی تولید انبوه گرافن با مدیریت انرژی

افزایش ۲۲ درصدی تولید انبوه گرافن با مدیریت انرژی کارا پیام: تولید گرافن از پلاسما با اصلاح پروسه و مدیریت بهتر انرژی، 22 درصد افزایش یافت؛ همین میزان تغییر برای تولید انبوه گرافن بسیار جذاب است.


به گزارش کارا پیام به نقل از ایسنا، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کوردوبا (UCO) روش تازه ای برای تولید گرافن ارایه داده اند که فرصت های تازه ای برای این ماده در صنعت به وجود می آورد. این گروه نمونه اولیه گرافن خودرا با روشی مبتنی بر پلاسما ساخته اند که می تواند درها را برای تولید در مقیاس بزرگ گرافن باز کند. آنها برای ثبت پتنت این تکنیک جدید اقدام نموده اند، هر چند که قبل از این پتنتی نیز برای این پروسه توسط همین گروه ثبت شده است.
در این تکنیک جدید امکان تولید گرافن با کارآیی ۲۲ درصد بیش از روش های پیشین وجود دارد، بدون اینکه کیفیت گرافن افت کند.
این کار مبتنی بر تکنولوژی پلاسما است، یک گاز نیمه یونیزه که اغلب به عنوان حالت چهارم ماده از آن یاد می شود. فرانسیسکو خاویر مورالس، از پژوهشگران این پروژه درباره ی مزیت اصلی این تکنیک می گوید: پلاسما یک محیط بسیار پرانرژی است که قادر می باشد مولکول های آلی را به آسانی تجزیه کند.
در این تکنیک، این تیم از مشعل پلاسما برای شکستن اتانول و تنظیم مجدد اتم های کربن مولکولی آن و در نتیجه ایجاد گرافن بهره برده است. نوآوری مهم این پروژه، مدیریت مصرف انرژی است، جایی که بیشترین هدر رفت در آنجا رخ می دهد. این گروه قبلا نشان داده بود که تقریباً ۴۳ درصد از انرژی در پروسه تولید گرافن تلف شده و به هدر می رود. این نتایج نمونه بارز این حقیقت است که چگونه، همانطور که اغلب در علم اتفاق می افتد، یک یافته به یافته ای دیگر منجر می شود و تحقیقات کاربردی بر پایه های تحقیقات پایه بنا شده است.
برای جلوگیری از این اتلاف باارزش انرژی، این تیم تحقیقاتی یک قفس فارادی ساختند؛ شبکه فلزی که به عنوان سپر الکترومغناطیسی عمل می کند، شبیه به چیزی که توسط امواج مایکروویو برای عایق کردن سیستم از بیرون استفاده می شود. به این ترتیب، طبق نتایج این مطالعه، در صورتیکه قبلاً ۴٫۳ میلی گرم گرافن در هر دقیقه و برای هر وات تولید می شد، با این محافظ جدید که حداکثر بهره را از انرژی پلاسما می برد، ۵٫۲ میلی گرم با همان زمان و همان مقدار انرژی تولید می شود.
به نقل از ستاد نانو، این مطالعه توسط گروه تحقیقاتی لابراتوار نوآوری پلاسما در دانشگاه کوردوبا و با همکاری مؤسسه شیمیایی انرژی و محیط زیست (IQUEMA) انجام شد.




منبع:

1403/07/28
09:59:38
5.0 / 5
28
تگهای خبر: تكنولوژی , صنعت , كاربر , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان