معاون علمی رئیس جمهور خبر داد؛

عارف رییس سازمان ملی هوش مصنوعی شد

عارف رییس سازمان ملی هوش مصنوعی شد به گزارش کارا پیام، معاون علمی رییس جمهور ضمن تشریح حکم پزشکیان برای سازمان ملی هوش مصنوعی اظهار داشت: این سازمان نه فقط از ذیل معاونت علمی خارج نشده بلکه در عالی ترین سطح حاکمیتی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.



به گزارش کارا پیام به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور درباب حکم جدید پزشکیان برای سازمان هوش مصنوعی اظهار داشت: رییس جمهور در حکمی ریاست سازمان ملی هوش مصنوعی و شورای راهبردی آنرا به آقای دکتر محمدرضا عارف، معاون اول رییس جمهور تفویض کردند. در این حکم، همین طور معاون علمی رییس جمهور به عنوان دبیر سازمان ملی هوش مصنوعی و جانشین رییس منصوب گردید.
وی درباب برنامه های پیش روی این سازمان اظهار داشت: اجرای برنامه جامع اقدام ملی مشترک برای هوش مصنوعی و شکل دهی تأسیس و اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی توسط آقای دکتر عارف و بنده در دستور کار قراردارد.
افشین اشاره کرد: بدین ترتیب نه فقط سازمان ملی هوش مصنوعی از ذیل معاونت علمی خارج نشده است بلکه در عالی ترین سطح حاکمیتی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
گفتنی است؛ در دولت قبل سید ابراهیم رئیسی در حکمی به معاون علمی خود دستور تشکیل شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی را داده و وی را مسئول تشکیل این شورا کرده بود.
این سازمان که قرار بود در خردادماه افتتاح شود به سبب شهادت رییس جمهور، به تعویق افتاد و در نهایت در ۱۹ تیرماه سال جاری با حضور محمد مخبر سرپرست سابق ریاست جمهوری و روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون سابق علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور راه اندازی شد.
در حکم تأسیس شورای ملی راهبری هوش مصنوعی، ریاست این شورا با رییس جمهور یا معاون علمی وی است و دبیر شورا و رییس مرکز ملی هوش مصنوعی هم به پیشنهاد معاون علمی و با حکم رییس جمهور تعیین می شود.


منبع:

1403/08/03
09:37:57
5.0 / 5
8
تگهای خبر: فناوری , وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان