خطاهای استعلام IMEI گوشی از همتا
به گزارش کارا پیام کاربران هنگام استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا امکان دارد با خطا مواجه شوند که این مورد می تواند به علت اشتباه وارد کردن IMEI، غیرفعال شدن آن یا غیرمعتبر بودن آن باشد، اما هریک از این خطاها را میتوان رفع کرد.
به گزارش کارا پیام به نقل از ایسنا، در صورتیکه دستگاه تان دو سیم کارته باشد و IMEI دوم آنرا وارد نکرده باشید، این که شناسه IMEI دستگاهتان، غیرفعال شده باشد، این که شناسه IMEI واردشده نامعتبر بوده و امکان ثبت آن وجود نداشته باشد، همچون مواردی هستند که می توانند هنگام استعلام IMEI از سامانه ی همتا شما را با خطا مواجه کنند.
«تعداد شناسه های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.» در صورتیکه در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، باید در نظر داشته باشید با وارد کردن شناسه IMEI، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات (شناسه IMEI)های آنرا تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه IMEIها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی دهد.
بدین ترتیب اگر دستگاهتان دوسیم کارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه IMEI دوم خویش را هم وارد کنید، اما اگر دستگاهتان تک سیم کارته است و این خطا را دریافت می کنید، باید با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید.
«شناسه (IMEI) وارد شده قبلاً در شبکه داخلی کشور ثبت و فعال شده و امکان ورود آن وجود ندارد.» اگر با این خطا مواجه شدید، یعنی شناسه IMEI دستگاه شما قبلاً در داخل ایران ثبت شده و ازاین رو امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد. برای مثال، اگر شما پیش از شروع طرح رجیستری، از دستگاهتان در ایران بهره برده باشید، به استناد آن، دستگاهتان قانونی شده و هم اکنون هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.
اما اگر در استعلام اصالت شناسه IMEI دستگاهتان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاهتان غیرقانونی می باشد و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه IMEI دستگاهتان، قبلاً بنا به دلایلی، غیرفعال شده و الان امکان ثبت آن نیست. بدین منظور جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، بعد از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEIهای گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید.
«شناسه دستگاه (IMEI) وارد شده معتبر نیست.» این خطا یعنی شناسه IMEI واردشده نامعتبر است و بنابراین امکان ثبت آن وجود ندارد. شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) بستگی دارد و روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری #۰۶#* از دستگاه، قابل مشاهده می باشد. همینطور بسته به این که سیم کارتتان را در کدام یک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک اخطار همتا نیز، شناسه IMEI مربوطه ذکر می شود.
در دستگاههای معتبر، هر چهار شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #۰۶#* و پیامک همتا) یکسان هستند. ازاین رو اگر در زمان ثبت دستگاهتان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید قبل از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه IMEIهای دستگاهتان را به درستی وارد کرده اید.
«کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است.» در صورتیکه این خطا را دریافت کردید، به علت آن است که شناسه IMEI دستگاه شما قبل از برقراری ارتباط برخط گمرگ و همتا، در گمرک ثبت و شناسه پرداخت برای آن ساخته شده ولی پس از برقراری ارتباط برخط، برای پرداخت عوارض آن اقدام شده است.
با عنایت به اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه ثبت دستگاه مسافری، اطلاعات دستگاههای این متقاضیان، پس از بررسی های لازم، در چارچوب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد و در این صورت، کد فعال سازی از سوی سامانه همتا برای ایشان ارسال می شود.
«اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد.» درصورت مواجهه با این خطا، می توانید از راه help.irica.ir و رفتن به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران، مبادرت به ثبت درخواست پیگیری در گمرک کنید تا درخواست شما بررسی شود.
به گزارش کارا پیام به نقل از ایسنا، طرح رجیستری یا شناسنامه دار کردن تجهیزات سیمکارت خور که در طول سالهای گذشته، چندین بار اجرای ناموفقی داشت، بالاخره به صورت کامل برای گوشیها اجرایی شد و به قول مسئولان، سهم قاچاق این کالا را به عدد تقریبی صفر رساند. در این طرح، فهرست IMEI های وارداتی در مرز گمرکی از بارزگان دریافت شده و در سامانه جامع تجارت ایران ثبت می شود. در سامانه جامع تجارت، به هر یک از IMEI های وارد شده به کشور، یک کد فعالسازی منحصر به فرد اختصاص داده می شود. به هنگام خرید تلفن همراه، باید این کد منحصر به فرد در اختیار خریدار قرار گیرد.
خریدار تلفن همراه، برای فعالسازی تجهیز خود، باید شماره IMEI، کد فعال سازی و شماره تلفن همراه خویش را از راه یکی از درگاه های ارتباطی (شامل USSD، وبسایت و پیامک) به سامانه همتا ارسال نماید. سامانه همتا در صورت تطابق IMEI و کد فعال سازی ارسال شده، دستگاه موردنظر را برای شماره تلفن خریدار فعال کرده و اطلاعات IMEI و شماره سیمکارت خریدار را برای عرضه خدمات مخابراتی به اطلاع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورهای تلفن همراه می رساند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب