به گزارش كارا پیام به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در شبكه اجتماعی توئیتر خود با اشاره به راه اندازی فاز دوم سامانه رسیدگی به شكایات پیامك های تبلیغاتی نوشت: فاز دوم سامانه پیامكی ۱۹۵ هم فعال شد، اكنون این سامانه قابلیت دریافت گزارش پیامك های مزاحم تبلیغاتی با شماره های تلفن ثابت و هم سرشماره های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ را یافته است.
وی همینطور تصریح كرد: در یك ماه اخیر و با راه اندازی این سامانه و همكاری مردم، حجم قابل توجهی از پیامك های مزاحم رفع شده است.
وزیر ارتباطات پیش از این از مسدود شدن شماره های پیام دهنده شخصی با گزارش پیامكی شهروندان به سامانه ۱۹۵ اطلاع داده و اظهار داشته بود: این سامانه گزارش های مردمی را درمورد مزاحمت های تبلیغاتی برخی شماره ها دریافت می كند و بعد از بررسی های لازم توسط مراجع ذیصلاح شماره ریپورت شده و مسدود می گردد.